Działania firmy bez odpowiedniego PR nie będą przynosić odpowiednich efektów. Należy bowiem wciąż kreować odpowiedni wizerunek i budować właściwe relacje z otoczeniem. Proste? Nie zawsze. Zwłaszcza w obliczu ciągłych zmian w życiu społecznym i biznesowym.
Skąd czerpać wiedzę o PR?
PR bywa tematem studiów, kursów i szkoleń, książek, poradników, a nawet eventów. Warto tu zwrócić uwagę szczególnie na szkolenie PR. Nie trwa ono tak długo, jak studia, ale w zwięzły i jasny sposób wyłuszczy uczestnikom najważniejsze zagadnienia public relations.
Co daje uczestnikom odpowiednie szkolenie nt. PR?
Kurs PR często ma część teoretyczną i praktyczną. Mogą się one przeplatać wraz z przejściem od jednego tematu do kolejnego. Uczestnicy mogą dzięki temu sprawdzić, czy zrozumieli teorię i jak umieją przenieść ją do życia realnego.
A tematy? W zależności od poziomu zaawansowania kursu może się tu pojawić punkt dotyczący ogólnej wiedzy nt. PR – czym jest, jakie są jego cele, czym się kierować podejmując konkretne działania PR-owe itd. Jest to coś w rodzaju wprowadzenia, bez rozwinięcia którego jednak się nie obejdzie.
Jakie tematy najczęściej porusza się na szkoleniach PR?
Kursy PR przede wszystkim przybliżają uczestnikom narzędzia najczęściej wykorzystywane w public relations, jak:
- tzw. PR wewnętrzny, czyli właściwa komunikacja w firmie,
- relacje z mediami i ich monitorowanie,
- relacje z inwestorami,
- e-PR, czyli PR internetowy,
- sponsorowanie jako narzędzie PR,
- zarządzanie w czasie kryzysu.
Sporo szkoleniowców coraz więcej miejsca i czasu poświęca PR internetowemu, jako że środowisko to wciąż się rozwija. Co jakiś czas powstają tu zupełnie nowe możliwości i narzędzia pozwalające firmie na wykreowanie swojego wizerunku oraz stworzenie i utrzymanie nowych kontaktów biznesowych.
Co tak naprawdę daje uczestnikom dobre szkolenie PR?
Aby zostać dobrym PR-owcem, trzeba mieć do tego predyspozycje. Otwartość na ludzi, odwaga, ale i rozwaga, umiejętność obserwacji i wnioskowania – to tylko niektóre cechy dobrego PR-owca.
Kurs PR przekazuje cenną teorię i pomaga uporządkować posiadaną wiedzę. Zwraca też uwagę na nowości w materii public relations. Dlatego warto co jakiś czas wziąć udział w takim szkoleniu – pomaga to odświeżyć spojrzenie na to, czym PR-owiec zajmuje się na co dzień.