Reklama OOH (z jęz. ang. out of home) to zbiorcza nazwa wszystkich typów reklamy, które stosuje się na zewnątrz. Do reklam tego rodzaju zalicza się więc wszelkie billboardy, banery, ekrany i im podobne. W ostatnich latach, kiedy coraz więcej naszej aktywności odbywa się w Internecie, często mówi się, że fizyczne reklamy straciły rację bytu. Czy faktycznie tak jest? Wydaje się, że w takim stwierdzeniu jest sporo przesady.
Kto w dzisiejszych czasach skorzysta na reklamach OOH?
Reklama w Internecie jest oczywiście skuteczna, ale tradycyjne jej formy w dalszym ciągu znajdują zastosowanie i przyciągają klientów. Najważniejszą grupą przedsiębiorstw, które skorzystają z reklamowania się w ten sposób, są firmy działające całkowicie lokalnie. W przypadku na przykład niewielkiego warsztatu samochodowego, lokalnej stacji benzynowej, osiedlowego sklepiku, czy zakładu szewskiego, czyli firm, z usług których korzystają głównie mieszkańcy najbliższej okolicy, zdecydowanie ważniejsza jest widoczność w realnym świecie niż w sieci. To samo dotyczy miejsc, z których korzysta się w sposób nieplanowany. Dobrymi przykładami takich firm są: piekarnia albo restauracja w centrum miasta, czy warsztat zlokalizowany przy ruchliwej drodze. Z całą pewnością można powiedzieć, że w większości przedsiębiorstw tego rodzaju reklama OOH sprawdzi się zdecydowanie lepiej, niż nawet najlepiej zaprojektowana kampania reklamowa w sieci.
Dlaczego reklama OOH to coraz większe wyzwanie?
Reklamowanie się w tradycyjny sposób jest obecnie coraz trudniejsze głównie ze względu na przesycenie wizualne przestrzeni miejskiej reklamami i informacjami, czyli wszystkim, co przyciąga naszą uwagę. Często mówi się, że dzisiaj po prostu już nie zauważamy reklam – zniknęły one we wszechobecnym szumie informacyjnym. Dlatego też, aby reklama zewnętrzna mogła faktycznie spełniać swoją funkcję, musi wyraźnie odróżniać się od innych – skutecznie przyciągać wzrok i budzić pozytywne skojarzenia. Z tego powodu obecnie wydaje się duże pieniądze na grafików i specjalistów od reklamy, którzy są w stanie stworzyć coś wyjątkowego.