Jak powstrzymać nietrzymanie moczu?

Problem nietrzymania moczu dotyczy naprawdę bardzo wielu kobiet. Niestety często jest tematem tabu. To dla pań wstydliwa sprawa, że pojawiło się u nich nietrzymanie moczu. Warto wiedzieć o tym, że z problemem można sobie skutecznie radzić, przywracając w ten sposób komfort. Zamiast rezygnować z uprawiania sportu, na przykład biegania, lepiej prowadzić regularny trening mięśni dna miednicy. Przynosi on spektakularne efekty.

Na czym polega problem nietrzymania moczu?

Problem związany z nietrzymaniem moczu bardzo często pojawia się u kobiet wieloródek. Tak naprawdę może jednak okazać się, że już po pierwszym porodzie mięśnie dna macicy będą na tyle osłabione, że podczas ruchu, wysiłku fizycznego, gwałtownego kichania lub śmiechu, może dojść do zamoczenia bielizny. To wyjątkowo kłopotliwa sytuacja, która wprowadza kobiety w zakłopotanie. Trening mięśni dna miednicy, w którym można prowadzić samodzielnie lub przy użyciu specjalnych akcesoriów i gadżetów, daje naprawdę doskonałe rezultaty.

Na czym polega trening mięśni dna miednicy?

Na czym dokładnie polega ten trening? Bardzo dużym skrócie polega on na tym, że zaciska się mięśnie miednicy na kilka sekund, a następnie je rozluźnia. Można wyobrazić to sobie w ten sposób, że trzeba wykonać ruch, jaki podejmuje się po to, aby powstrzymać strumień moczu. W ten sposób ćwiczyć można zawsze i wszędzie, praktycznie w każdej sytuacji. Mięśnie zaciskać można, gdy stoi się w kolejce, jedzie autobusem albo leży na kanapie przed telewizorem. Warto robić sobie każdego dnia kilka takich seansów po pięć minut. Jeśli problem z nietrzymaniem moczu jest wyjątkowo duży, wcześniej dobrze jest skonsultować się na przykład z fizjoterapeutą uroginekologicznym. To osoba, która zajmuje się dysfunkcjami mięśnie dna macicy. Sprawdzi ich stan, a także wskaże dodatkowe ćwiczenia i zajęcia, które będą miały na celu ich wzmocnienie. Regularne wykonywanie ćwiczeń przynosi bardzo dobre efekty. Na te mięśnie mamy duży wpływ i możemy je wzmocnić, wystarczy tak naprawdę kwadrans mało forsownych ćwiczeń każdego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

eighteen − four =