Czy reklama OOH ma sens?

Reklama OOH (z jęz. ang. out of home) to zbiorcza nazwa wszystkich typów reklamy, które stosuje się na zewnątrz. Do reklam tego rodzaju zalicza się więc wszelkie billboardy, banery, ekrany i im podobne. W ostatnich latach, kiedy coraz więcej naszej aktywności odbywa się w Internecie, często mówi się, że fizyczne reklamy straciły rację bytu. Czy faktycznie tak jest? Wydaje się, że w takim stwierdzeniu jest sporo przesady.

Kto w dzisiejszych czasach skorzysta na reklamach OOH?

Reklama w Internecie jest oczywiście skuteczna, ale tradycyjne jej formy w dalszym ciągu znajdują zastosowanie i przyciągają klientów. Najważniejszą grupą przedsiębiorstw, które skorzystają z reklamowania się w ten sposób, są firmy działające całkowicie lokalnie. W przypadku na przykład niewielkiego warsztatu samochodowego, lokalnej stacji benzynowej, osiedlowego sklepiku, czy zakładu szewskiego, czyli firm, z usług których korzystają głównie mieszkańcy najbliższej okolicy, zdecydowanie ważniejsza jest widoczność w realnym świecie niż w sieci. To samo dotyczy miejsc, z których korzysta się w sposób nieplanowany. Dobrymi przykładami takich firm są: piekarnia albo restauracja w centrum miasta, czy warsztat zlokalizowany przy ruchliwej drodze. Z całą pewnością można powiedzieć, że w większości przedsiębiorstw tego rodzaju reklama OOH sprawdzi się zdecydowanie lepiej, niż nawet najlepiej zaprojektowana kampania reklamowa w sieci.

Dlaczego reklama OOH to coraz większe wyzwanie?

Reklamowanie się w tradycyjny sposób jest obecnie coraz trudniejsze głównie ze względu na przesycenie wizualne przestrzeni miejskiej reklamami i informacjami, czyli wszystkim, co przyciąga naszą uwagę. Często mówi się, że dzisiaj po prostu już nie zauważamy reklam – zniknęły one we wszechobecnym szumie informacyjnym. Dlatego też, aby reklama zewnętrzna mogła faktycznie spełniać swoją funkcję, musi wyraźnie odróżniać się od innych – skutecznie przyciągać wzrok i budzić pozytywne skojarzenia. Z tego powodu obecnie wydaje się duże pieniądze na grafików i specjalistów od reklamy, którzy są w stanie stworzyć coś wyjątkowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

fourteen − six =