Trening z ciężarami czy gumą treningową?

Jeżeli jesteś osobą aktywną fizycznie i poszukujesz alternatywy dla codziennych treningów lub dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, postaw na gumę treningową! W porównaniu do treningów z ciężarami, ćwiczenia z gumą są dużo mniej inwazyjne i kontuzyjne. Co więcej, guma treningowa jest idealnym rozwiązaniem dla osób wykonujących treningi rehabilitacyjne. Dzięki niej szybko zauważysz pierwsze efekty, ponieważ guma angażuje do pracy całe ciało.

Wady i zalety ćwiczenia z ciężarami

Zaletą treningów siłowych jest spalanie tkanki tłuszczowej i wzrost tkanki mięśniowej. Badania wykazały, że trening z ciężarami poprawia ogólną kondycję organizmu oraz wzmacnia mięsień sercowy, czym sprawia, że jest on bardziej odporny na codzienny stres. A jakie są wady takiego treningu? Przede wszystkim duże obciążenie stawów, które może prowadzić do ich degenerecji, a poprzez zbyt duże rozbudowanie mięśni zmniejsza się amplituda ruchów w stawach.

Guma treningowa
Guma treningowa

Wady i zalety ćwiczenia z gumą treningową

Korzyści płynących z ćwiczeń z taśmą treningową jest bardzo wiele. Guma treningowa angażuje do pracy całe ciało, dzięki czemu z łatwością wyrzeźbić można sylwetkę, która z biegiem czasu staje się szczupła i wzmocniona fizycznie. Dzięki oporowi gumy mięśnie są stale napięte, co dodaje efektywności ćwiczeniom. Trening z gumą jest mało inwazyjny, a co za tym idzie bardziej bezpieczny niż trening siłowy. Dzięki tym ćwiczeniom rozciągniesz ciało i pozbędziesz się uporczywego cellulitu, a niezliczone możliwości wykorzystania gumy sprawiają, że treningi nigdy nie są nudne.

Dla kogo guma treningowa jest dobrym rozwiązaniem?

Korzystanie z gumy treningowej poprawia przede wszystkim wytrzymałość organizmu oraz wydajność mięśni. Dodaje również siły. Dla kogo guma treningowa jest najlepszym rozwiązaniem? Taśma przyda się każdemu, kto rozpoczyna treningi, chce poprawić technikę wykonywania ćwiczeń oraz dla każdego kto posiada pewnego rodzaju kontuzje stawów, mięśni czy ścięgien. Dzięki taśmie treningowej nie doprowadzisz do niekontrolowanego rozrostu mięśni, a efektem będzie estetycznie wyrzeźbiona sylwetka wolna od kontuzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven − 6 =